top of page
  • Writer's pictureMarta

Oh la la! La música ha arribat

[CAT] Estimades famílies, avui estreno el blog amb una cançó. I quina millor cançó que la cançó de benvinguda de les classes. Us la he gravat perquè pugueu cantar-la a casa, practicar-la, aprendre-la i gaudir-la.

Us compto una mica de la cançó. Està en mode mixolidi, no us espanteu, no és més que una escala (conjunt de notes) diferent de les que solem escoltar a la música del nostre dia a dia i sobretot de la música infantil. I potser us preguntareu: per què utilitzar aquest mode? Perquè l'objectiu d'això és l'aculturació, és a dir, l'exposició de les vostres criatures a diferents modes, mètriques i músiques perquè coneguin, escoltin i reconeguin una àmplia varietat d'aquestes. L'aculturació forma part d'una de les etapes de l'aprenentatge del llenguatge musical segons Edwin Gordon, de les quals us parlaré més endavant en un altre post.

I quines altres característiques té aquesta cançó? Doncs té dues parts, la qual cosa fa que es reforcin els contrastos, ajudant així a entendre el contingut musical. També ens convida a saludar-nos, una cosa molt important per al reconeixement de cadascun dels nens i nenes dins de la sessió de música. Saludar-nos d'un en un ens fa estar més presents dins de la sessió, tenir el nostre moment i ser conscients dels altres.

I com podeu traslladar aquesta cançó a casa, a la vostra rutina diària? Podeu començar el dia saludant-vos a casa i així començar d'una forma animada i melòdica el dia. Podeu llevar la lletra i fer-la suau per a reconfortar al vostre fill o filla, podeu jugar amb algun instrument que tingueu per casa i donar principi a la sessió de joc amb aquesta cançó, etc. Si teniu alguna idea més de com utilitzar-la us llegeixo als comentaris, a veure si així li donem idees a les altres famílies.

Per avui m'acomiado de vosaltres i us espero en la secció de comentaris amb propostes, idees, consultes o dubtes. Moltes gràcies per formar part d'aquesta gran família musical i ens veiem a les sessions de música!

Que la música us acompanyi!

Marta


 

[CAST] Estimadas familias, hoy estreno el blog con una canción. Y qué mejor canción que la canción de bienvenida de las clases. Os la he grabado para que podáis cantarla en casa, practicarla, aprenderla y disfrutarla.


Os cuento un poco de la canción. Está en modo mixolidio, no os asustéis, no es más que una escala (conjunto de notas) diferente de las que solemos escuchar en la música de nuestro día a día y sobretodo de la música infantil. Y quizás os preguntaréis: por qué utilizar este modo? Pues el objetivo de esto es la aculturación, es decir, la exposición de vuestras criaturas a diferentes modos, métricas y músicas para que conozcan, escuchen y reconozcan una amplia variedad de los mismos. La aculturación forma parte de una de las etapas del aprendizaje del lenguaje musical según Edwin Gordon, de las cuales os hablaré mas adelante en otro post.


¿Y qué otras características tiene esta canción? Pues tiene dos partes, lo que hace que se refuercen los contrastes, ayudando así a entender el contenido musical. También nos invita a saludarnos, algo muy importante para el reconocimiento de cada uno de los niños dentro de la sesión de música. Saludarnos uno por uno nos hace estar más presentes dentro de la sesión, tener nuestro momento y ser conscientes de los demás.


¿Y cómo podéis trasladar esta canción a casa, a vuestra rutina diaria? Podéis comenzar el día saludándoos en casa y así comenzar de una forma animada y melódica el día. Podéis quitar la letra y hacerla suave para reconfortar a vuestro hijo o hija, podéis jugar con algún instrumento que tengáis por casa y dar comienzo a la sesión de juego con esta canción, etc. Si tenéis alguna idea más de cómo utilizarla os leo en comentarios, a ver si así le damos ideas a los otros padres.


Por hoy me despido de vosotros y os espero en la sección de comentarios con propuestas, ideas, consultas o dudas. Muchas gracias por formar parte de esta gran familia musical y nos vemos en las sesiones de música!


Que la música os acompañe!


Marta






93 views1 comment

Recent Posts

See All
bottom of page