top of page
  • Writer's pictureMarta

Un cavallet que anava pel bosc

Avui us porto una cançó que vam fer la setmana passada. Una mare em va demanar si podia compartir-la i aquí us deixo l'enllaç de la cançó perquè la pugueu posar a casa. A més aprofito l'oportunitat per a explicar-vos els objectius d'aquests tipus d'activitats tan presents a les sessions de música en família: els jocs de falda.


Aquestes activitats compleixen amb molts objectius alhora. En primer lloc, sentir el moviment i la pulsació a través de la mare/pare/acompanyant, la qual cosa permet desenvolupar el ritme intern i la pulsació en els ritmes binaris. Afavoreix el moviment, ja que en ser moguts pels referents, el seu cos també es mou i genera en ells la necessitat de respondre a aquest estímul. El moviment que es genera aplica les 4 dimensions del moviment, segons Laban (1971): fluïdesa, pes, espai i tempo.


En segon lloc, en els ritmes ternaris aprofitem per a balancejar-nos. El balanceig és una forma de moviment que ens ajuda amb l'equilibri, l'adquisició del llenguatge, la relaxació i la fluïdesa de moviment entre altres coses.


A nivell emocional, aquestes activitats reforcen la seguretat dels més petits complint les expectatives que es generen: quan estem a dalt, baixant; quan estem a un costat, desplaçant-nos a l'altre. També proporciona un moment d'aferrament i contacte amb l'adult de referència, per això solc realitzar aquest tipus d'activitat al començament de la sessió, perquè acabem de començar i encara ens estem mimosos.


Finalment, una altra de les coses que aporten aquestes activitats -i potser la fonamental- és un moment de diversió i presència. Aquestes riallades després de saltar fins al terre que sempre s'escolten en la classe ens donen vida i ens permeten estar presents, oblidar-nos de les preocupacions i ocupar-nos de l'aquí i ara.



 

Hoy os traigo una canción que hicimos la semana pasada. Una madre me pidió si podía compartirla y aquí os dejo el enlace de la canción para que la podáis poner en casa. Además aprovecho la oportunidad para explicaros los objetivos de estos tipos de actividades tan presentes a las sesiones de música en familia: los juegos de regazo.


Estas actividades cumplen con muchos objetivos a la vez. En primer lugar, sentir el movimiento y la pulsación a través de la madre/padre/acompañante, lo que permite desarrollar el ritmo interno y la pulsación en los ritmos binarios. Favorece el movimiento, puesto que al ser movidos por los referentes, su cuerpo también se mueve y genera en ellos la necesidad de responder a este estímulo. El movimiento que se genera aplica las 4 dimensiones del movimiento, según Laban (1971): fluidez, peso, espacio y tempo.


En segundo lugar, en los ritmos ternarios aprovechamos para balancearnos. El balanceo es una forma de movimiento que nos ayuda con el equilibrio, la adquisición del lenguaje, la relajación y la fluidez de movimiento entre otras cosas.


A nivel emocional, estas actividades refuerzan la seguridad de los más pequeños cumpliendo las expectativas que se generan: cuando estamos arriba, bajando; cuando estamos a un lado, desplazándonos al otro. A su vez proporciona un momento de apego y contacto con el adulto de referencia, por eso suelo realizar este tipo de actividad al comienzo de la sesión, pues acabamos de comenzar y aún nos estamos mimosos.


Por último, otra de las cosas que aportan estas actividades -y quizás la fundamental- es un momento de diversión y presencia. Esas carcajadas después de saltar hasta el suelo que siempre se escuchan en la clase nos dan vida y nos permiten estar presentes, olvidarnos de las preocupaciones y ocuparnos del aquí y ahora.





224 views1 comment

Recent Posts

See All
bottom of page